Navigáció
Ezt mindenképp...
Tesztek
A kőkemény igazság
WILBERS futómű BMW R1250GS-be. Kell ez? - Az X-BIKE Motorosbolt jóvoltából tartóstesztre kaptunk egy Wilbers WESA futóművet az idei BMW R1250GS túravezetői motorunkba. A 100kg motorosra hangolt futóművet a Székelyföldi motoros túránkon kezdtük vallatni, majd jött a Nordkapp, a Transzfogaras és a Pireneusok, végül egy Adria kanyarvadász túra. A tapasztalatainkat az alábbi cikkben foglalta össze Szimi.
Rhino Card
Mert ebbe a csapatba tartozni kiváltság!
Vélemények
Fotópályázat
Túravezetői Évadnyitó Bejáró Görög Motoros Túra vagy mi a szösz
2015.03.03.
2015.03.08. (6 nap)
2015.03.01. 00:00.
0 / 5 fő (össz. 0 motorral)
lejárt a jelentkezési határidő
Évadnyitó görög túra
...avagy hogyan hurcibáltunk át öt motort utánfutóval a Balkánon.
MAGYARORSZÁG / SZERBIA / MACEDONIA / GÖRÖGORSZÁG / ALBÁNIA / MONTENEGRO / BOSZNIA-HERCEGOVINA / HORVÁTORSZÁG KB.3000 KM 8 HATÁRÁTKELÉS
Egész jó ötletnek tűnt március elején levontatni a motorokat Görögországba, hogy még a valódi motoros szezon előtt motorozzunk egy jót. Mivel csak mi, Rhino Tours-os túravezetők mentünk, nem kellett tartanunk magunkat szigorú ütemtervhez, nem volt semmiféle elvárás vagy kötelező program, csak móka, kacagás, szerpentin, jó idő. Lelövöm a poént: a jó idő elmaradt. Bár számítani lehetett néhány csepp esőre, senki sem akart az a gyökér lenni, aki az utolsó pillanatban lemondja az utat. Azt viszont még a meteorológusok se tudták, hogy egy hatalmas viharzóna vonul át a Balkán-félsziget felett.
Kedd este indultunk útnak, szerda délután már vidáman fotózgattuk egymást a Meteórák tetejére épült monostorokban. Sütött a nap, boldogan tervezgettük, merre fogunk másnap motorozni. Ekkor még minden az előzetes elképzelések szerint zajlott.
Hűvös, felhős reggelre ébredtünk. Felvettük az összes meleg ruhát és elindultunk arra, amerre a legjobbak voltak az esélyeink. Ahogy az első kanyart megláttuk, eleredt az eső, mire a köd is leszállt, mi már egy falusi kocsmában a tűznél dolgoztunk a B-terven. Ekkor jött a briliáns ötlet: ugorjunk át a horvát tengerpartra, ott éppen süt a nap.
A következő két nap történéseit csak röviden foglalnám össze: öt borostás magyar férfi hét forgalmival (motorok+autó+futó) próbál átvergődni a balkáni országok határátkelőin. Az Ohridi-tónál több órát zötykölődtünk, mert az albánok felbontottak egy főútat, de még nem volt kedvük leaszfaltozni. Tiranában fallal végződőtt a félkész hatsávos elkerülő út, így végül csak bekeveredtünk a dzsumbujba. Montenegróban hóval borított hegyi hágón keltünk át. A bosnyákok nem szerették volna, ha eljutunk Horvátországba, ezért minden útjelző táblát fordítva raktak ki. Eltartott egy darabig, míg rájöttünk.
Végül eljutottunk a napfényes Starigradba, ahol sikerült 100 km-t motoroznunk szinte hibátlan körülmények között a tengerparti 8-as úton. Még akartunk egyet fordulni Zadar felé, de ekkor lecsapott ránk Bora. A 200 km/h-s szélvihar majd felborított minket, jobbnak láttuk, ha aznapra befejezzük a motorozást. Mivel e kedves szelecske másnapra se vesztett erejéből, felpakoltunk a futóra és elindultunk haza.
Most biztosan azt hiszed, rosszul éreztük magunkat, és ha a puszta tényeket nézzük, tényleg nem lett volna okunk élvezni a kiruccanást. Mi azonban csapatépítő tréningnek fogtuk fel az egészet, jókat beszélgettünk, útvonalakat tervezgettünk, fejlesztettük fotós tudásunkat (vak vezet világtalant), problémákat oldottunk meg. A végére egész jó kis csapat rázódott össze belőlünk.
A görög évadnyitóval a minden évben kötelező egyszeri szopást hamar letudtuk, így a többi túránk simán fog menni. Ennél legalábbis biztosan simábban. Ha eljössz velünk, első kézből hallhatod a legjobb sztorikat túravezetőink szemszögéből!
Soma
Szimi szerint
MINT ÖT SZÖRFŐS HIPPI AKIK KERESIK AZ IDEÁLIS HULLÁMOKAT. SEMMI KÖTÖTTSÉGÜK NINCS, A MÁNAK ÉLNEK, FULL LAZÁK.
Próbáltam így gondolni magunkra miközben 5 motort ráncigáltunk Görögországból a balkánon át az Adria partjára, némi napfényes szerpentinezés reményében.
Ám inkább látszódtunk totál lúzereknek a rengeteg határátkelésnél, amikor rendszeresen a sötétített hátsó üveg mögül elő kellett kászálódni és szakadó esőben sorban állni az autó mellett, hogy a határ szigorú őre kiszúrhassa, ha embercsempészésbe kezdtünk. Viszont rég röhögtem ennyit a saját nyomorunkon.
Uniós állampolgárként nagyon elszoktunk a folyamatos vegzálástól. De hát ugye a balkán, az balkán. Albánia különösen. Tiranában a hotel parkolójában a biztonsági őr megígérte, hogy egy szeme végig a motorokon lesz. Reggelre meg is volt mind, kivéve egy dísztárcsát az autóról.
Aztán meg éjjel 11-kor elég vadul váltják az eurot a benzinkúton, utólag számolva 630 forintért tankoltuk a diesel literét. Szóval volt minden, de ennek ellenére a Rhino túravezetői csapata nem vesztette el a hitét és a jó kedvét.
Hatalmas kajálások és rengeteg tanulságos sztori teszi feledhetetlenné ezt a kalandot.
Hát ennyi.
Szimi