Navigáció
Ezt mindenképp...
Tesztek
A kőkemény igazság
WILBERS futómű BMW R1250GS-be. Kell ez? - Az X-BIKE Motorosbolt jóvoltából tartóstesztre kaptunk egy Wilbers WESA futóművet az idei BMW R1250GS túravezetői motorunkba. A 100kg motorosra hangolt futóművet a Székelyföldi motoros túránkon kezdtük vallatni, majd jött a Nordkapp, a Transzfogaras és a Pireneusok, végül egy Adria kanyarvadász túra. A tapasztalatainkat az alábbi cikkben foglalta össze Szimi.
Rhino Card
Mert ebbe a csapatba tartozni kiváltság!
Vélemények
Fotópályázat
Korzika-Szardínia Motoros Túra 2013
2013.09.20.
2013.09.29. (10 nap)
2013.08.20. 00:00.
0 / 1 fő (össz. 0 motorral)
lejárt a jelentkezési határidő
Korzika – Szardínia Motoros túra
Bár hét napot volt szerencsénk ott tölteni, a szigetek mégsincsenek rendesen bemotorozva, így egyszer még mindenképp vissza kell mennünk! Számomra ideális megoldás volt vonattal kimenni Livornóba, mert így spóroltunk a motornak/guminak vagy 2 x 1100 kilométer autópályát, vagy négy nap egyébként kellemes motorozást, ami viszont nagyon hosszúra nyújtotta volna már az amúgy sem rövid túrát. De közöttünk azért akadnak keményebb fából faragott motorosok is, mint KTM RC8 Laci, Rocket III Feri meg GS Laci és Edit, akik lábon jöttek le és a kompnál bevártak minket, vonatos puhányokat.
Pisa és a ferde torony
Szóval reggel kiszálltunk a vonatból és nem egész egy óra múlva már Pisában voltunk, ahol teljesen friss állapotban csekkolhattuk, hogy ez a torony bizony még mindig ferde. Kényelmes nézelődés után koradélután hajóztunk ki Korzika felé és pár órával később már odaát a szállásig egy rövid 30 kilométeres szakasszal tettük le a névjegyünket.
Az első három nap volt Korzika, csodaszép tájak, de rosszabb minőségű utak. A Cape Corse és Ajaccio közötti tengerparti szerpentin hihetetlen élmény volt. A jobbra mélyen hullámzó kékes zöld tenger, a bármelyik kanyarban felbukkanó kecskék, a néhol gyengébb minőségű aszfalt inkább a nézelődős motorozást adta ki. Szimi végül a partra vezényelte a társaságot ahol volt aki fürdőt és volt aki háttérben a hullámokkal rostonsült ínyencségeket ebédelt.
Ebéd és fürdés a tengerparton
Ajaccio és Porto-Vecchio (D420) között különleges vulkanikus hegységen - Serra di Scopaméne - motoroztunk át, ahol egy korábbi tűz és vihar pusztításának nyomait láthattuk. KTM Laciék a D368-as szerpentinen értek utol minket a gumicsere után.
Porto-Vecchioban a szállás elfoglalása előtt strandoltunk egy jót, majd este helyi vacsorát szolgáltak fel nekünk több menetben. Levente mint a csapat hivatalos borszakértője hosszan elemezte a vacsorához kikészített asztali borok sav tartalmát. Délután még legurultunk Bonifacióban hajókirándulni. A tenger felől nézve, gyönyörűek voltak a sziklák és a várfal. A kapitányunk miután megmutatott egy barlangot, még egy versenybe is belekezdett a helyi halászokkal. Nyertünk és a győztesek elégedettségével „gurulhattunk” vissza a jachtokkal teli kikötőbe.
Sétahajózás Bonifacio körül
Reggel Bonifacioból kompoltunk át és a következő négy napot Szardínián töltöttük, szintén csodaszép tájak és fantasztikus utak! Délnek indulva az SS125-ös úton haladtunk. Dorgali utáni alagúton átmotorozva elképesztő látkép tárult elénk. Cala Gonone parti sétányán ebédeltünk és eldöntöttük hogy a pihenő napon visszatérünk ide motorcsónakot bérelni. A különleges négycsillagos szállásunk Arbataxban volt, egészen kellemes hangulata van a mediterrán bungalókkal teleszórt területnek. A másnapi programunkat az úttesten átszaladó vaddisznó keresztbe húzta, de a csapat nagyobbik része Riga Tibi vezetésével előre hozta a csónakázást, míg a többiek Pán Pista vezetésével (aki itt Szardínián már rutinos rókának számított) kanyarodtak egy szépet a környező hegyekben.
Két csapat a pihenő napon
Mi sem unatkoztunk Szimivel hiszen mentünk vagy 400 kilométert Olbia kikötőjéig és vissza. Az esti kupaktanácsnál megnéztük az aznap készült videókat és fényképeket majd eltettük magunkat másnapra. Norbi kiruccanása is szerencsésen végződött, ő is belecsavart a pihenőnapon vagy 500 kilométert a Crosstourerbe.
Másnapra a hegyekbe terveztünk egy komoly kört. Lanusei felé indulva a 198-as úton koptak is a lábtartók már délelőtt. Az idő pompás volt, az aszfalt meleg. Adtunk is az élvezetnek. Szimiék csoportja hasonló útvonalon karcolta az aszfaltot, de szerencséjükre kihagyták azt az meredek emelkedőt amit nekünk - ha nehezen is - de sikerült leküzdenünk. Aki ott volt tudja, hogy miről mesélek itten…
Az utolsó Szardínián töltött napunkon Szimi vezetésével indult a nagy csapat még egyszer be a hegyek mélyébe. A csavargást kétszer kellett megszakítani: egyszer egy elhagyott féknyereg rögzítő csavar miatt, egyszer pedig az éhség miatt. Teljesen véletlenül találtunk egy „éttermet” ami egy társasház első emeletén volt. Vendéglátóink mindent megtettek, hogy megértsenek minket, kézzel lábbal és Levente nyelvismeretet részben helyettesítő mókázásával eljutottunk egy jó pontig. Minden jó lesz, amit ajánlottak csak sok legyen belőle. Hát nem maradtunk éhen, az biztos!
A világ legjobb fagyija - San Gimignano
Hazafelé Olbiából indultunk komppal és egész éjjel utaztunk, majd reggel már Livornóban kávéztunk. A keménymag itt elköszönt és hazatekert lábon, nekünk viszont még volt egy egész napunk a vonat indulásáig, így mentünk egy 200 kilométeres kört Toscanában. Az ebédet San Gimignanoban intéztük el ahol volt alkalmunk nyalni is egy komolyat a világ legjobb fagyijából.
Már Bécsben az indulás előtt
A vonaton aztán jót aludtam, Bécsből pedig hamar hazaértünk, talán ilyen korán még nem is értem haza túráról soha..J
Nagy túra volt! Maradt még bőven látnivaló mindkét szigeten. Hamarosan visszatérünk, mint a Terminátor, de persze utánunk nem marad majd akkora felfordulás! Kösz mindenkinek a részvételt!
Barátsággal:
Dobos Zoltán
Túravezető
Túrán készült képeket itt találod!
Sziasztok REA Górék!
Jó volt kicsit újra átélni az egész túrát, a beszámoló elolvasásával és
a friss képek nézegetésével.
Bár a szokásos Andersen Zomax szintet nem hozta, mégis üditő színt vitt
ebbe a szutykos sötét őszi éjszakába.
Ha jövőre megint lesz ez a túra, már most beírhattok.
Megígérem, hogy a pihenőnapra megszervezem az első REÁS motorcsónak versenyt.
Ez volt a 13-ik túrám veletek, és ez volt a number 1.
Kösz mindent.
BMW Tibi
Szakszervezetis
Norbi!
Nagyon jó az írásod.
Remélem jövőre is eljutunk ide.
Ezek után egy 8-as út már csak alamizsna.
Itt van még négy videó.
http://www.youtube.com/watch?v=X9VnXk12JcQ
http://www.youtube.com/watch?v=j-QLJ-1MpZU
http://www.youtube.com/watch?v=yzKRX07QuF8
http://www.youtube.com/watch?v=rHTNJJkYAGQ
Korzika a motorra rögzített kamerával 3 és fél percben.
http://www.youtube.com/watch?v=GRPnvPMG4a0
A kellemes 25-28 fok után, kicsit kijózanító volt tegnap a 12 fok a Bécs-Bp. autópályán a hazaúton.
Korzika és Szardínia is tényleg egy igazi motoros paradicsom, de valahogy máshogy. Korzika szerintem sokkal vadregényesebb, zöldebb, több az erdő, magasabbak a hegyek, több a látnivaló, egyszerűen sokszínűbb és érdekesebb, viszont az utak változóak, helyenként keskenyek, nagyon kanyargósak és bizony rossz minőségűek, úgy mond kalandosak, máshol viszont, úgy mint a szardíniai Gennargentu hegységben (lásd alább) versenypálya minőségűek. A települések szebbek, gondozottabbak. Ha ránézünk egy részletes Korzika térképre, feltűnő, hogy ott az utak 80-85%-a zöld jelölésű (=látványút), és mivel Korzika sokkal kisebb is, ezért az élmények nyílván összességében jóval intenzívebbek, az ember kevesebbet (alig) megy unalmas vagy egyenes úton. Korzika így inkább a túraendurósok (és persze az igazi endurósok) mekkája.
Szardínia más. Jóval nagyobb a sziget, az utaknak csak 10-15%-a zöld jelzésű, így az igazán klassz és szép helyek között többet kell menni kevésbé érdekes utakon. Az utak, még a legutolsó kis faluban is kitünőek. Bár egészen délen Szardínián nem jártunk, mégis minden kétséget kizáróan, Szardíniára elsősorban a sziget közepén elterülő Monte di Gennargentu hegység kiváló útjaira érdemes leginkább elzarándokolni motorozni. A 125-ös, a 295-ös, a 128-as vagy a 198-as utak egész egyszerűen mintha csak motorozásra épültek volna (az utak tervezőinek biztos volt motorjuk): tükörsima nagyon tapadó (és persze a gumit nagyon koptató) aszfalt, nagy szélesség, vadító vonalvezetés, kanyarokban – a biztonságos kanyarodást növelve - az útpálya inkább befelé mint kifelé lejt, a legtöbb helyen van szalagkorlát, viszonylag kevés a teljesen beláthatatlan kanyar, nincs tele az út hajtűkanyarokkal, kisebbek a szintemelkedések, mint pl. az Alpokban, tényleg minimális a forgalom, alig van település, nulla rendőr. Így szeptemberben párosult ehhez egy optimális 25 fok körüli hőmérséklet. Ennél jobb konstellációval én még nem találkoztam Európában motorosként. Nekem eddig kanyarvadászatban ez volt a csúcs!!! Sokszor kérdeztem is magamban útközben: érdemes-e egyáltalán ezek után máshol égetni a benzint és koptatni a gumit :-) Olbiától északra a sziget motoros szemmel elég érdektelen, és Arbataxból észak-nyugatra Algehróba tartva, a Gennargentu-hegységet elhagyva, a sziget belsejében található sokszor unalmas és kopár viszonylag lapos táj - a nem túl izgalmas útjaival - sem tetszett nekem annyira.
Szardíniát a sportgéppel csapatók sokkal jobban fogják értékelni, mint Korzikát. Sajnos nem volt teljesen zökkenőmentes a túra, de én nagyon visszavágyok, főleg a könnyebben elérhető Korzikára, mert a sziget belsejében még felfedezésre vár pl. a híres Bavella, Restonica és Asco szurdokvölgy.
Én a magam részéről köszönök mindent, de levontam a konzekvenciát: a továbbiakban másokkal, máshogyan és másfelé visz az utam. Köszönöm az elmúlt évek túráinak megannyi szép élményét, a sokmindent, amit a motorozásról tanultam, és sok sikert kívánok nektek a jövőbeli Rhino túrákhoz!
Panpista, exREA tag
Azért a REA CSAPAT hiányozni fog... de nagyon...
Szevasz Tibi, király vagy, jók a videók!!!!
Köszi!
Az első mocis videó
http://www.youtube.com/watch?v=lAz_iR8S_kw
Itt van még két csónakos
http://www.youtube.com/watch?v=sGRnSEQpJcI
http://www.youtube.com/watch?v=iY2C3pMIBzU
Ez ám a frissesség.
Van aki még haza sem ért de már fentvannak az első videók.
http://www.youtube.com/watch?v=9LkKfm-3E4c
http://www.youtube.com/watch?v=2VAv5gZ6k0o
....menyünkmááááá.....
Szia Tibi!
Az a helyzet, hogy ketten megyünk lábon a "Rocket Ferivel", a többi lustizik a vonaton.
A hangfelismerésről majd személyesen. Akit utolérek annak nekem sem kell villogtatnom. Egyébként a komp eléggé beazonosítható lesz, de azért a mólóhely száma jó lenne.
Pista!
Kemény vagy mint a Riga lánc,ja nem az laza.
Livornóban csak keressétek honnan szól a Triumph Rocket.
Fékbetétet szereztem.
Losi,
egyszerű, azt a feléd hozd a cuccaidnak, amiben a pálinka van! Egyébként tényleg el kellene már indulni! Egyébként szombaton lábon mentem a Dream-be az SH125-ösömmel szervízre, oda- vissza cirka 160km, farmerban... Na oda kellett volna inkább a búvárcucc!!
Szimi!
Kérdezném a lábon menők részéről, hogy van-e konkrét találkozási pont Livornói kikötőben? Előre láthatólag ott leszünk időben, már csak a konkrét célpont kell.
Losi!
A legfontosabb,hogy a búvárcuccot rakd be.
Egy RT-be meg úgy is befér az egész ház.
Nincs valakinek egy kopott hátsó fékbetétje tartaléknak a BMW-be?
Pista!
Bajban vagyok miután olvastam soraidat.
Elkezdtem kipakloni a cuccok felét, mert az ugye nem fog kelleni. De aztán elbizonytalanodtam, hogy melyik felét is kellene kipakolnom? Azt meg nem tudom mit kellene helyette beraknom, mert az ugye ott derül majd ki. Kész őrület!
Lehet el kellene már indulni?
Persze a mai időjárás után...
Köszönöm mindenkinek a hozzászólásokat, végre nekem is van netem. Három hosszú költözködős nap után újra Korzikára koncentrálhatok. Mellény lesz rajtunk, láncspray-defektjavító szintén. Természetesen hozok powertape ragasztót mert az mindenre jó. Net Szardínián biztos hogy lesz a szálláson, Korzikán vagy igen vagy nem, de inkább igen.
Ahogy elnézem az időjárás előrejelzést, túl sok meleg és esőcuccot sem érdemes vinni.
Még három nap és GO! Amúgy mindegy mit hozol, annak a fele úgyis felesleges lesz és az marad otthon, ami meg pont kéne. Kanyarokat ne hozzatok, az lesz!!
A motorok nagy része a túrákon általában kardános, így láncsprayt csak 2-3 motoros használ, mindenki a saját izlésének és pénztárcájának megfelelőt. Defektjayító van Szimiéknél és nem egyszer használni is kellett már, de azért nem árt, ha mindenkinek ott van az ülés alatt a defektjavító, hisz ez kb 20 deka. A gumik nagyon kopnak Korzikán és Szardínián (kb. 2x annyira. mint itthon), ezért az életük végén járó gumikkal nem érdemes elindulni, vagy fel kell készülni arra, hogy a túrán kell cserélni. Velem ez már előfordult Franciaországban és örömmel tapasztaltam, hogy egy csöppnyi városban 1 óra alatt feldobták a gumit és még olcsóbb is volt, mintha itthon cseréltem volna. Persze ez csak akkor működik, ha nem valamilyen különleges gumi van a motorodon és hát abból kell választani, ami a gumisnak éppen készleten van (nyugaton általában inkább a prémium gumikat tartják a gumisok)
Norbi! Köszi az infót. Ugy vélem csapat motorozásnál a felvezető és a záró embernél ez elegendő, így ez már nem is kérdés.
A másik ami még kérdésem lenne, a Szimiék egyeztetik-e, hogy pl. defektjavító készletet ne vigyen mindenki, abból max 2-3 elég az egész csapatnak, vagy a lánchajtásos mociknak 2 db spray elég az egész útra, felesleges mindenkinek cipelni. Persze ezek eléggé egyedi dolgok és mindenki más félét használ. Kinek mi jválik be.
Csak elgondolkodtam pakolás közben.
Üdv: Perec Laci
Szia Laci,
a sárga mellény ügyben: nyáron voltam Franciaországban motorozni ezért utánanéztem. Tényleg hoztak Franciaországban 2012. elején egy olyan szabályt, hogy minden motorosnak 2013.01.01-től olyan ruházatot kell hordania, amin min. 150 cm2 fényvisszaverő felület van, de mielőtt a szabály érvénybe lépett volna, a francia motorosok tiltakozására, a francia belügyminiszter 2012.12.18-án visszavonta a rendelkezést, tehát nem kötelező a sárga mellény!!! Ennek ellenére a nyári francia túrán azt tapasztaltuk, hogy a motorosok kb. fele hordott ilyen sárga mellényt.
Szia Szimi! Elvi kérdés, a francia területen kötelező a motorosoknak a sárga mellény, ha megállnak valamilyan ok miatt az út szélen? Egy barátom riogatott efféle infókkal. Egyáltalán kötelező ez már valahol Európában?
Egyébként már csak 5 nap!!!
Kislányom kérdezte reggel, apu te miről álmodtál, aztán legyintett, biztosam megint motoroztál!
Üdv Perec Laci
Szimi lessz net a hotelekben?
Jó lenne néha haza Skypolni,hogy lássák a lurkók a ronda pofámat.
9 napra még sose hagytam itt őket.
Köszi Srácok Mindent!
Sziasztok!
Tibi póló Okay, csapágy motor és a "boros" motor a polcon. Akkora meglepetés volt ez a buli hogy még mindig a hatása alatt vagyok. Gumi már nekem is megjött a Tranyóra!
Beszámolókban még az AlpenMasters felénél tartok, Grossglockner sajnos csak utána következik. Persze most egy giga lakásfelújításon kell túl lennünk először. A buli előtt is két órával még a falat vakartam :)
Itt vagyok én, elég sokszor benézek a honlapra, de még most sem látom a szimpla Glockner túra beszámolóját a képekkel... Remélem Sziminek ütött a buli, sok jót tett már velem/velünk, ideje volt már valamit vissza is adni, mégegyszer a motorosok istene éltesse sokáig, sose fogyjon ki a benya és sose kopjon el a gumi!
Amúgy megkapta a paci az új Anakee II-es papucsokat,tőlem már indulhatunk!
Hát ez az.
10 nap múlva indul az év túrája és nem pörög a fórum.
Már a Pista sem iszik Béres-cseppet.
Jó lett a Harley póló belefértél a sok torta után?
Már csak 10 nap és indulunk! El sem hiszem!!!
Urak!
Ha még rajtam kívül mást is érdekelne egy jó kis pályamotorozás, úgy lenne rá lehetőség, most Csütörtökön a Hungaroringen egész nap 20 perces etapokban, vagx ami a legjobbnak tűnik este f5-6 között.
További infok:
http://www.hungaroring.hu/index.php?id=2&sub_id=8&lang=hu
Bonyolítása:
http://www.hungaroring.hu/src/pdf/motoros_nyilt_nap_hasznalati_feltetelek_1.pdf
Időbeosztás:
http://www.hungaroring.hu/src/pdf/motoros_nyilt_nap_idoterv_0905.pdf
Én mennék, ha még jönne valaki, úgy jelezzen vagy hívjon a 06/30-466-00-60-as számon.
Szilva
Brrr... vállalom, hogy megiszom egy sört, ha nem kell utánuk csinálnom:)
Itt lessz a szállásunk Arbataxban.
Aki ezt a srácok után csinálja annak fizetek egy sört.
http://www.youtube.com/watch?v=b4sr64_oKQI
Srácok! Ma a Tour de France versenyzői a Bastia-Ajaccio távot tették meg! Hihetetlen útvonalon kerekeztek, jó volt belegondolni hogy szeptemberben már mi is ott koptatjuk a lábtartóinkat.
Egyébként megvannak a komp- és a vonatjegyek, valamint lefoglaltuk a szállásokat!
Mindenki vigyázzon magára és a motorjára addig!
Hajrá, előre!
Szimi
Kérlek, ha szeretnél részt venni a túrán, de azt látod hogy már betelt, küldj egy emailt az info@rhinotours.hu címre. Írd meg nekünk a neved, a telefonszámod és hogy melyik túrát választod.
Amennyiben valaki visszamondja az utat vagy pozitív változás történik, azonnal értesítünk!
Köszönjük!
Szuper, ez így OK!
Szia Szimi! Megerősítem amit telefonon beszéltünk, valamint egy pécsi motoros barátom aki már nálad jelelezte, Nagy Robi (Robesz CB 600 Hornet) szintén jönne. A mi részünkről annyi a program változás, hogy mi egy horvátországi kanyar után Livornóban csatlakoznánk hozzátok. Pécsről feleslegesnek érezzük a Bécsi kitérőt, inkább egy nappal előbb lemegyünk Krk szigetre és onnan jövünk Livornóba. Remélem ez nem okoz problémát, a csatlakozási paramétereket majd egyeztetjük.
Üdv:Nagy L. (Perec Laci KTM RC8)
Retúr az, biza!
Szia Szimi!
A 250 eurós vonatjegy az retúr,vagy csak egy útra szól?